Stark-skör HSP. #blogg100/ dag 70

boksidaIdag efter jobbet kunde jag inte bestämma mig, skulle jag gå och träna på Friskis&Svettis eller skulle jag ta tag i städning hemma? Jag har länge känt mig äcklad av dammråttorna under sängen och annan smuts som ignorerats eftersom jag har haft roligare saker att tänka på. Samtidigt vet jag att jag skulle må så bra, både psykiskt och i ryggen, av att gå på ett jympa-pass. Jag kunde inte välja! Hur kan det vara så svårt? Jag började nästan gråta av frustrationen att inte kunna välja.

Jag tog fram min bok om HSP, den om att inte drunkna i mina känslor. Hittade ett passande avsnitt.

Jag har tidigare skrivit om HSP och hur olika sidor av min ”högkänslighet” kommer till uttryck. Jag jobbar hela tiden, eller iallafall till och från, med att förstå vad det är som händer med mig. Då kan jag få hjälp av bloggar och böcker som handlar om högkänsliga personer, eller sensitivt begåvade, som de (vi!) också kallas. I boken Drunkna inte i dina känslor får jag mycket förklaringar och tips på hur jag kan hantera alla intryck och känslor som sköljer över mig.

Så jag gick ut med tidningar och andra sorterade sopor. Tänkte att jag stannar hemma och städar ikväll. Får se hur mycket städa det blir…

Detta inlägg publicerades i HSP - om högkänslighet, Känsloliv och märktes , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stark-skör HSP. #blogg100/ dag 70

  1. Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen skriver:

    Ja, det är nog lika bra att ha den där boken med sig jämt!

    Gillad av 1 person

  2. theresemabon skriver:

    Och jag fann den som e-bok på bibblan så nu laddar jag hem den för sommarläsning i paddan. Tack Mona!

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar