Tillbaka!?

Det är nästan ett helt år sedan jag skrev något här i bloggen. Har jag lagt ned den? Eller tagit en paus? Jag vet inte, jag går alltid på känsla, om jag får lust så skriver jag, men om jag inte känner för det struntar jag i det.

Ibland pockar en liten känsla av lust inom mig. Den här skulle jag vilja formulera i ord, det här skulle jag behöva få ur mig, eller den här tanken kanske kan vara intressant att sätta ord på. Jag gör ju fortfarande det, för hand, i min dagbok. Men här har det inte blivit något skrivet.

Idag är det första maj, vårens första dag, början på den bästa tiden på året för mig, och jag brukar reflektera mycket. Kanske var det därför jag fick lust att skriva idag. Jag funderar på om jag kan skriva i ett nytt format, små, korta reflektioner tillsammans med en bild, utan all den här förklarande texten runtomkring? Vad tror ni, mina läsare, om ni finns kvar?

Fem år

Mina cykler i livet brukade vara tre år (kort, jag vet). Sedan utökades de till fem år. Nu har det gått fem, i lägenheten, på jobbet, ensam i Uppsala… Och jag ser inget uppbrott nära förestående. Jag trivs, mår bra och känner ingen lust att börja packa flyttkartongerna. Är det personlig utveckling eller håller jag bara på att bli gammal?

i Örebro stadspark
Detta inlägg publicerades i Känsloliv, Skrivande. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tillbaka!?

  1. Maria Rydén Ärnström skriver:

    Hoppas att du fortsätter skriva Mona!
    Jag är glad att du bor kvar i Uppsala, så länge du mår bra av att bo här.
    Kram

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar