Villrådig. Dag 48

Visst är det bra att kunna se saker från olika håll. Att kunna tänka sig in i olika situationer och se att det finns både bra och sämre sidor av samma sak. Att se fördelar och nackdelar med det mesta. På en restaurangmeny finns ju alltid många olika rätter som verkar jättegoda, på olika sätt. Men det gör att det är så svårt att välja! 

Jag har varit på lägenhetsvisningar. Jag går till dem som jag gillat när jag tittat på annonser på nätet, så helt fel känns aldrig ställena. Men jag ser ofta fördelarna först, blir förtjust och tänker att ”här kan jag bo!” i flera olika lägenheter samma eftermiddag. Sedan kommer jag hem och funderar genom vad jag sett, hur rummen var, hur ljuset föll in från fönstren, hur köket var inrett med mera. Då kommer jag på nackdelar med lägenheterna: ”var det inte lite mörkt där?”, eller ”hur ska jag möblera det sovrummet med min spegelbyrå och sängbord?” 

Förhoppningsvis får jag hjälp med besluten, kanske genom att någon blir för dyr. När jag för mer än sex år sedan tittade på lägenheten på Reimersholme, tvekade jag inte en sekund. Den var helt rätt. Jag hoppas att jag kan känna likadant inför mitt nästa hem. 

Det här inlägget postades i HSP - om högkänslighet, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Villrådig. Dag 48

  1. Christina Daun skriver:

    Det blir nog bra. Gör inget panikköp. Tänk efter före.

    Liked by 1 person

Kommentera

