Bra med Uppsala. Dag 47

Jag har snart bott i Uppsala i två år. Och före dess pendlade jag hit för att träffa min särbo. Det tog ett ganska långt tag, men jag har verkligen börjat gilla den här staden. Den känns lagom stor när man är trött på att pendla, här cyklar jag på 5-10 minuter vart jag än ska. Det finns teater, musik, restauranger och annat som jag tycker om. Och människorna är lite vänligare än i Stockholm, jag menar alltså de människor jag inte känner och som man bara stöter på här och där. Det är väl ett typiskt storstadsfenomen att många känns stressigare och tuffare i Stockholm. Men jag har också fått nya riktiga vänner i den här staden, och det känns så roligt! 

En dag i Uppsala Nya Tidning fanns det här uppslaget. Jag tycker det är bra att ta framoch titta på när jag ibland funderar på om jag ska flytta hem till Stockholm igen: 

Det här inlägget postades i Känsloliv, Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bra med Uppsala. Dag 47

  1. Christina Daun skriver:

    Jag gillar inte heller smeten i storstan, jag bor en bit utanför. Som du skriver så är det skönt att vara borta från jäkten som råder hela tiden.

    Liked by 1 person

  2. Charlotte skriver:

    Det är bra att gilla det ställe där en är och verkligen lägga märke till vad som känns bra med det, oavsett var en råkar sätta ner sina bopålar. Just nu njuter jag av att ha tillgång till storstadens myller och gångstråk.

    Liked by 1 person

  3. Uppsala är vackert. Jag har fortfarande inte sett Uppsala Domkyrka så det står på min Bucket list. Jag ska till Uppsala på bröllop i september. Får se om jag får möjlighet då.

    Gilla

  4. Stella Scott skriver:

    Jag flyttade från Stockholm till Malmö och njuter också av det mindre formatet. Efter 15 år här kan jag fortfarande inte tänka mig att flytta tillbaka. Vid varje besök i huvudstaden vill jag bara hem, så fort som möjligt. 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

