Tango! Dag 43

Kultur är en lisa för själen när den är bra. Musik och dans är mina favoriter, men även konst kan lindra plågor. Ikväll var jag på en fantastisk föreställning som hette Real Talk. Tango – dans, musik, historia…  att tango är motsatsen till ensamhet berättades av en osynlig röst medan dansande par rörde sig runt borden där publiken satt. Vi serverades vin och argentinska tapas till det, vilket höjde upplevelsen extra. 

För mig väckte tangomusiken minnen från en period i mitt liv när jag umgicks med en argentinare. Vi lyssnade mycket på tangomusik och gjorde även några försök att lära oss dansa tango. Den var svårare än någon annan dans jag provat på, visade det sig. Men det kanske berodde på vår komplicerade relation som blev tydlig i pardansen. Ikväll fick jag dock lust att försöka igen. 

Läs om föreställningen här i UNT: Recension Real Talk

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Känsloliv, Minnesbilder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tango! Dag 43

  1. Christina Daun skriver:

    Vad spännande. Är ingen dansare själv, men gillar att titta på all slags dans och då kanske tango speciellt som jag tycker är fantastisk just för att den ofta beättar en historia. Kul att ni hade roligt.

    Liked by 1 person

Kommentera

