Gör något du inte gillar! Dag 40

När man ska göra något man inte har lust med egentligen, något som känns nytt och läskigt, kan man tänka på dessa ord av Marina Abramovic: UR-klipp. För hur ofta är vi inte trötta på vårt liv, på vardagen som aldrig förändras? Men hur skulle något kunna ändras om vi inte gör något nytt, något annorlunda från tidigare? Om vi vill utvecklas, förändra oss och vår situation, måste vi våga! Det innebär en risk, vi kan misslyckas, men då kommer vi att ha lärt oss något iallafall. 

Jag tycker nog att jag har vågat mycket i mitt liv, jag har kastat mig ut i nya jobb, in i nya relationer, ut i arbetslöshet också, utan att veta vad som ska hända. Jag gillar spänningen med att inte veta, jag njuter av att lära nytt. Men det är annorlunda nu, är det för att jag är äldre? Det känns som jag har hamnat på samma ‘plats’ (inte geografisk) i livet som för sådär en femton år sedan. 

Jag måste nog hitta på något nytt nu för att inte upprepa mig igen… 

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Gör något du inte gillar! Dag 40

  1. Christina Daun skriver:

    Rätt så! Ta språnget rakt ut i det ovetande och pröva något nytt. Något annorlunda. Bara genom att prova på kan man hitta det man söker. Skrivarkursen är bit på vägen.

    Liked by 1 person

Kommentera

