Dödligt dåd i Stockholm. Dag 38 /blogg100

Efter sex timmar framför tv:n med nyheter om attacken i Stockholms innerstad, känner jag mig trött och sorgsen. Ledsen för de drabbade och deras familjer. Samtidigt lite lättad att det inte blev värre följder, fler döda. Jag vet ju hur mycket folk det brukar vara på Drottninggatan och vid Åhléns, särskilt en fredageftermiddag. Lastbilen kunde ha mejat ner många fler, som i Nice i somras eller i Berlin i julas. På grund av de attackerna och flera andra i Europa så blev jag inte förvånad, om ändå förskräckt. På något sätt förstod jag att det kunde hända här också. 

Det här inlägget postades i Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

