Ester. Dag 31/#blogg100

Idag har Ester namnsdag. Min farmor hette Ester, och en faster har Ester som andranamn. Min farmor föddes 1895 och levde ända tills hon nästan var 100 år. Först nu börjar jag höra namnet på små flickor, det känns bra, tycker jag. 

För precis ett år sedan skrev jag ett blogginlägg om en resa jag gjorde till Frankrike. Jag ville se en plats där Ester var på 1920-talet för att lära sig tala franska. Så idag, på hennes namnsdag, får ni läsa det igen! På resa i farmors fotspår

Det här inlägget postades i Minnesbilder, Resor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

