Andras ord som hjälp på vägen. Dag 22 / #blogg100

Ibland hittar jag inte orden. Eller de känns bara platta när jag säger dem. Ibland formulerar andra det som jag vill skriva. Då är det bra med bloggkompisar. I morse när jag vaknade ensam i mitt hyrda AirBnB-boende mitt i Málaga läste jag några inlägg som passar mig bra just nu. 

En blogg jag följer är: Ärligt talat. Här med ett inlägg om att leva som den man vill vara. Det har jag också försökt sedan ett tiotal år, då jag kom underfund med vem jag var/ville vara. Tyvärr är det inte alltid lätt gjort, speciellt som människor omkring en påverkas av ens val. 

En annan bloggerska jag följer är Helena Roth, hon har två bloggar, den ena är på engelska. Inlägget jag läste i morse: Basis of action, är mycket inspirerande. Jag känner igen mig i hennes ord om att hopp är det viktigaste. Just nu har jag bara så svårt att hitta hoppet, jag som brukar vara uppfylld av det. 

Det onda goda är en annan blogg jag återkommer till då och då. I detta inlägg från häromdagen känner jag så väl igen mig, jag känner igen hur hopplöst allt känns ibland. 
Jag är tacksam att jag har dessa ”bloggsystrar” på nätet. Deras texter är inspirerande och trösterika när jag känner mig ensam. Ungefär som mina favoritböcker i bokhyllan hemma. Men nu ska jag gå ut i solen i denna härliga stad, gå till ett konstmuseum och njuta lite. 

Det här inlägget postades i HSP - om högkänslighet, Känsloliv, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Andras ord som hjälp på vägen. Dag 22 / #blogg100

  1. Trollet skriver:

    Att njuta är bra, kanske finner du hoppet på vägen!

    Liked by 1 person

  2. gunnardeckare skriver:

    Skönt att finna tröst i vad andra har upplevt delar med sig av. Jag väljer mer och mer nu att läsa bloggar som ger energi inte tvärtom.

    Liked by 1 person

  3. Erika Marcusson skriver:

    Vilka fina ord om det jag skriver ❤ Jag gör likadant själv, finner styrka i andras ord när mina egna tankar gör mig galen. Det ger en känsla av ödmjukhet inför livet och alla människors olika upplevelser.

    Liked by 1 person

Kommentera

