Återigen stress… Dag 12 / #blogg100

Igår när jag kom till Örebro var det vår i luften. Flera plusgrader och solen som värmde skönt på min rygg. Jag längtar tills träden börjar bli gröna och fåglarna sjunger, det ska jag njuta av på landet om någon månad. Det kommer jag att behöva. 

Just nu känner jag av stressen igen, sådan som gav mig högt blodtryck, yrsel och öronsus för ett par år sedan. Då blev det så allvarligt att jag blev sjukskriven flera månader. Nu har jag inget arbete att bli sjukskriven från. Så känningarna av magkatarr och bruset i öronen får jag försöka hålla på en hanterlig nivå ändå. 

Ibland känner jag mig rädd, tänk ifall jag aldrig kommer att kunna arbeta heltid igen, eller ens deltid på bestämda tider. Hur kommer min pension då bli? Jag vill inte behöva tänka på pensionen, men tiden går ju så fort. 

Bilderna är från ett vårfint Örebro, min fasters hemstad, och där min pappa växte upp. 


Det här inlägget postades i Frisk/sjuk, Jobb och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Återigen stress… Dag 12 / #blogg100

  1. Christina Daun skriver:

    Så vacker bild, den översta! Vad gäller pensionen så få ingen panik ännu. Jag har jobbat hela mitt liv, varav 30 år i Stockholms stad och Hjulsta Skolor och får en urusel pension men jag lever på den i alla fall.

    Liked by 2 people

  2. Var försiktig! Önskar dig vila, djupa andetag och soliga dagar. Om du har spikmatta så rekommenderar jag att ligga på den 15 min varje dag…

    Liked by 1 person

  3. angaho skriver:

    Känner igen oron för framtiden. Söker stöd i omgivningen.
    Kram!

    Liked by 1 person

Kommentera

