Dag ett av hundra

Jag bestämde mig för att ge mig in i detta igen. Utmaningen Blogg100 börjar idag och jag är med! Jag är inte alls säker på att jag kommer att klara att skriva ett inlägg varje dag i ett hundra dagar, men det var jag inte de två tidigare åren (2014 och 2016) heller, men jag lyckades. Välkomna, både gamla och nya läsare! 

Jag har funderat på vad jag skriver om egentligen, vad min blogg handlar om. Mina inlägg är en salig blandning av politik, känslor och kultur, och säkert en massa annat också. Alla genomsyras såklart av mig, min person och av mina värderingar. Jag har tittat på statistiken: vilka inlägg blir mest lästa? Inte de jag tror ska bli lästa iallafall, utan de mest personliga inläggen där jag skriver om känslor på olika sätt har klart flest läsare. 

Så jag försökte sammanfatta mina teman, vad min blogg handlar om, med hjälp av tre ord som jag lånat från Lasse, brandmannen, Gustavsson. Han berättade sin historia i en podcast som  Agneta Lagercrantz har startat: Existenspodden. Lyssna gärna på deras mycket gripande samtal. Jag vill att min blogg ska genomsyras av följande:   

Kraft: vad ger mig, och andra, kraft att leva? Vad är det som driver oss framåt?

Kärlek: hur gör man för att ge och ta emot kärlek? Hur lever man ett liv byggt på kärlek?

Kunskap: i dessa tider av alternativa fakta, opportunism och populistiska idéer är kunskap viktigare än någonsin.

Det här inlägget postades i Politik och samhälle, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag ett av hundra

  1. Christina Daun skriver:

    Bravo! Precis som jag vill att det ska vara!

    Liked by 1 person

  2. miatankar skriver:

    Den podden ska jag försöka komma ihåg att lyssna på. Ska strax slafa ett par timmar innan det är dags att förbereda mig på nattarbete.

    Liked by 1 person

Kommentera

