Mörk framtid?

Jag gav en kort kommentar i ett tidigare inlägg om det kommande presidentvalet i USA, se: Skrämmande framtid. Jag får samma känsla när det gäller Europa nu när England vill lämna EU och de populistiska, nationalkonservativa politikerna i flera länder vinner mark, och röster, även så i Sverige. 

Idag när jag läste tidningen blev jag riktigt rädd, ska Europa överge det som en gång var ett fredsbevarande projekt? Även om inte EU fungerar perfekt i alla avseenden så tycker jag att vi måste samverka för att inte hamna i konflikter igen. Ska Europa gå mot nationalstater med egoistiska planer främst, som kan leda till krig igen?  Det vore ju en tillbakagång, har inte människor, politiker, lärt sig något av historien? Måste pendeln gå fram och TILLBAKA, kan vi inte gå fler steg framåt än bakåt i utveckling? 

Det här inlägget postades i Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

