Balkongläge. Dag 92

Vad jag älskar värmen! Att sitta ute på kvällen utan att frysa är det bästa som finns. Vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet i slutet av förra sommaren och kvarteret mitt emot höll på att slutföras, så vi satt inget på balkongen förra året. I vår har vi tvättat bort byggdamm i drivor från fönster och balkongen, köpt en grön utematta och torkat av balkngmöblerna många gånger. Nu, när vi nästan är i juni, märker vi att vi har kvällssol på vår balkong, helt fantastiskt! Så, trots en del byggdamm från ett kvarter längre bort och lite trafik på gatan nedanför, kan vi nu njuta av sommarkvällar på balkongen. Det lovar gott inför min 50-årsfest som jag ska ha om mindre än tre veckor, då det kommer att bli trångt om vi inte kan vara på balkongen också. Håll tummarna för vackert väder! 

I detta relativt nybyggda område finns gott om plats att parkera längs gatorna, och ett enkelt nöje jag har är att titta på bilar som fickparkerar. Jag fattar inte riktigt varför, men jag tycker det är roligt att se på olika metoder och olika lyckade försök till fickparkeringar. Det är som ett pussel, ska de lyckas hitta rätt väg in på platsen? 

Det här inlägget postades i Fotograferande, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

