Skrämmande framtid? Dag 91

Jag tycker att Obama är beundransvärd. Hans besök i Japan har ett starkt symbolvärde, han visar att han erkänner USAs del i krigshistorien. Han visar sig ofta mänsklig samtidigt som han verkar skärpt och skicklig på sitt jobb. 

Hur ska framtiden bli om Trump tar över världens mäktigaste jobb? Jag vågar knappt tänka på det. 

Det här inlägget postades i Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skrämmande framtid? Dag 91

  1. Carina skriver:

    Mona, det kommer gå käpprätt åt ..
    Om Trump flyttar in i Vita huset. Då har vi snart ett 3:e världskrig. Jag tycker det är så sjukt – bara tanken på honom som president.Hur tänker de amerikaner som stöttar honom? En uppgiven trött hälsning ☺/ Carina

    Liked by 1 person

  2. angaho skriver:

    Videon jag såg från besöket i Hiroshima var verkligen gripande. Jag tycker mig se tecken på att försoning är möjlig i fler och fler sammanhang. Visst är jag också rädd ibland, men mest hoppfull!

    Liked by 1 person

  3. Ping: Mörk framtid? | En stund på jorden

Kommentera

