Utlopp. Dag 90 

Igår åkte jag ensam ut till landet. Det tar bara en timme och en kvart att köra hit så det är inget problem. Jag satt länge på verandan i solen, hörde fåglarna kvittra mellan träden och jag njöt. Av lugnet och värmen. Jag har mycket känslor i kroppen och tankar som snurrar i huvudet just nu och då är det skönt att vara nära naturen. 

Jag fick plötsligt en lust att måla. När jag är uppfylld av känslor så behöver de få utlopp på något sätt. Oftast skriver jag, men igår fick jag en impuls att det skulle vara skönt att måla, stort och med starka färger. 

För två år sedan gick jag en målarkurs här ute på Rådmansö. Tre dagar med Vedic Art, vilket var omvälvande,  jag beskrev det här: Måleri -att våga. Jag upptäckte att jag mådde bra av att uttrycka mina känslor på olika sätt, mest för att släppa ut dem, det blir så trångt inombords annars. 

Jag har inga dukar, men jag har väggen i ‘verkstan’. Kanske måste jag gå dit och fylla på med färg. 

Här är en av målningarna jag gjorde på kursen. 

Det här inlägget postades i HSP - om högkänslighet, Känsloliv, Stakbron och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utlopp. Dag 90 

  1. Carina skriver:

    Vilken fin målning Mona❤ Så skönt att du har landet att åka till när du känner att du behöver lugn ro och tid för dig själv.Just nu har jag värk lite mer än vanligt eftersom jag druttade omkull i fredags. Tyvärr har jag fått värk i höger axel, handled och fingrar. Det är en sorg eftersom jag brukar skriva av mig känslor. När jag inte orkar skriva så har jag bekymmer med hur jag ska lätta på mitt inre tryck.Måla har jag aldrig testat men eftersom jag är högerhänt så blir detta en problematik även det.Så – jag vet inte hur jag ska få ur mig saker nu egentligen. Om jag inte får ur mig känslor så kommer oro och ångest krypande. Och det är jobbigt. Jag kan ju inte direkt ge mig ut och springa heller 😉 Nu håller min son på att göra frukost åt mig.Mors dag ☺ så jag slutar skriva här.Ha en riktigt fin söndag. Kram ❤

    Liked by 1 person

  2. angaho skriver:

    Härlig målning!

    Liked by 1 person

Kommentera

