19 maj. Dag 80

För 26 år sedan kom Simon till världen. Namnet hade jag bestämt redan när jag var 17 år, och det kändes fortfarande rätt när jag första gången höll honom i min famn den där lördagkvällen i varma maj 1990. Namnet hade jag fått från romanen Lord of the Flies av W. Golding, som är en historia om gott och ont i människan. I berättelsen är Simon en av huvudpersonerna, och den jag tyckte allra mest om. I en analys av romanens karaktärer kan man läsa följande ord om just Simon: ”Simon represents a contrary idea of essential human goodness. Simon embodies a kind of innate, spiritual human goodness.” 
Jag tycker att Simon har levt upp till sin namne och föregångare på ett fantastiskt sätt. Känner mig så stolt över min Simon idag – 26 år! Grattis älskade son!

Det här inlägget postades i Känsloliv, Minnesbilder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 19 maj. Dag 80

  1. Carina skriver:

    Liked by 1 person

  2. angaho skriver:

    Grattis Simon!

    Liked by 1 person

  3. Christina Daun skriver:

    Grattis Simon! Jag känner igen dig fortfarande!

    Liked by 1 person

Kommentera

