Street photography #2. Dag 79

Jag har börjat lära mig lite om gatufotografering genom en e-postkurs som jag anmält mig till. Det är bra råd och tips jag får genom den. Det viktigaste är naturligtvis att träna, träna och träna mer. Det första uppdraget var att våga prata med främlingar man ville fotografera, och idag tog jag mod till mig. Först sa killen nej, men när vi hittat ett gemensamt språk och jag förklarat att det bara var för mig som ”street photographer” gick han med på att jag fotade. Bilden blev bra tycker jag, men inte riktigt ett porträtt eftersom jag inte vågade vara för närgången. Det ångrade jag när jag kom hem och tittade på bilden. 


En annan gatubild blev det också, jag valde en bakgrund – postcykel och blommor – och väntade på att någon skulle komma förbi, men det hände inte, så jag gav upp och tog ett kort ändå. Man får tänka sig brevbäraren… 

Det här inlägget postades i Fotograferande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Street photography #2. Dag 79

  1. Christina Daun skriver:

    Härliga bilder båda två!

    Liked by 1 person

  2. angaho skriver:

    Jag gillar särskilt bilden med postcykeln. Tycker inte det saknas något på bilden. Det är spännande att få fantisera om hur brevbäraren ser ut och väcker många minnen om hur det är att vänta på någon särskild brevförsändelse.

    Liked by 1 person

  3. Irina Hoffman skriver:

    Fina bilder Mona! Jag kom bara ner till denna blog. Var är alla du skrivit tidigare? Vill gärna läsa mer av dig🎈

    Liked by 1 person

Kommentera

