Gatufotografi #1. Dag 76

Jag gillar bilder och att fotografera. Och jag gillar att lära mig nytt, och att prova på olika uttryckssätt. Jag har varit med i en allakansjunga-kör (tills jag tröttnade på trängseln bland altarna), jag har gått en målarkurs i Vedic Art (vilket var väldigt omtumlande, se tidigare inlägg ) och jag går då och då skrivarkurser. Fotografering är något som legat och väntat på att få min uppmärksamhet en tid, och nu är det kanske dags. Jag följer några fotobloggar som jag hittat genom utmaningen #blogg100, och efter att ha kommenterat ett inlägg hos Uppflygaorden  fick jag tips om en gratis epostkurs i gatufotografi. Jag anmälde mig och nu har mailen börjat komma. Det känns jättespännande och roligt, och jag ska absolut ge mig in i fotograferandets värld. 

Det första uppdraget var att ta ett gatuporträtt av en främling. Man skulle ta kontakt, prata med en person och ta ett foto. Detta kommer jag absolut att göra. Men idag var jag inte på humör att ta kontakt med någon alls (det finns sådana dagar), men jag ville ändå börja fota. Så det blev en bild genom fönstret på kvarterspizzerian. Den heter Rökpaus. 

Det här inlägget postades i Fotograferande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

