Om att blogga. Dag 63.

Snart har två tredjedelar av utmaningen #blogg100 passerat. Jag tvekade innan jag anmälde mig till starten den första mars, jag var inte alls säker på att jag skulle orka eller kunna fokusera på att skriva så regelbundet igen. Under hela förra året var jag sjuk av stress och utmattning, så då blev det inte mycket skrivet. Detta år har min återhämtning kommit igång på allvar och det var nog dags att lägga energi på att skriva och uppmuntra min kreativitet eftersom det medför att jag blir piggare och gladare. Ett inlägg om dagen ska produceras, och det funkar faktiskt. Jag trivs med det, jag samlar intryck och idéer hela tiden, skriver ibland ner ett kort utkast eller en rubrik i mobilen för att inte glömma, och har för det mesta flera inlägg på gång samtidigt.

Jag har även denna period börjat läsa andras bloggar mer regelbundet. Några favoriter har jag fått och det verkar som man finner varandra, för de läser och kommenterar ibland mina inlägg.  Jag har även fått lust att förbättra utseendet på min blogg, det är inte lätt att hitta rätt bland alla menyer, teman och widgets i WordPress, men jag pysslar  med det lite då och då. Ibland får jag många besökare och visningar av ett inlägg, andra dagar är antalet ganska lågt. Jag försöker analysera vad det beror på, men något tydligt svar har jag inte kommit fram till. Så jag fortsätter att skriva det jag känner för, att kommentera händelser som engagerar mig och försöka formulera i ord vad som händer inom mig.

img_1214

Det här inlägget postades i Frisk/sjuk, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om att blogga. Dag 63.

  1. angaho skriver:

    Hej Mona!
    Kul att läsa om hur du tar dig an den här utmaningen. Vi ses i bloggosfären!
    (Och nu har jag fattat att du bor i Uppsala)

    Liked by 1 person

Kommentera

