Motsägelser. Dag 56

I förrgår skrev jag om njutningar, ost, choklad och rödvin. Igår handlade mitt inlägg om bantning. Precis så jobbigt och motsägelsefullt är mitt liv just nu. Jag vill gå ut och ta en promenad – det haglar och blåser kallt. Jag vill åka ut till landet och påta i jorden – det regnar och är två plusgrader. Jag vill klä mig i fina vårkläder – jag känner mig bara tjock. 

Och när det gäller ätande, känner jag mig som Anna i Solsidan, se Video. Mia Skäringer är bäst!

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Frisk/sjuk, HSP - om högkänslighet, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Motsägelser. Dag 56

  1. Carina skriver:

    Känner igen mig!!!!

    Liked by 1 person

  2. lanclin skriver:

    Jag känner igen det där med vädret 😦 Det verkar finnas något spm heter aprilväder här i mitten av Europa också…

    Liked by 1 person

  3. theresemabon skriver:

    Och just där. I dynamiken. I pendelsvängningarna. Det är där jag älskar att vara. Mitt i livet liksom 🙂

    Liked by 1 person

  4. M skriver:

    Känner igen det där med viljan kontra verkligheten.

    Liked by 1 person

Kommentera

