Fotboll. Dag 51. 

Jag är egentligen inte intresserad av fotboll, eller sport överhuvudtaget. Visst kan det vara roligt att följa VM i fotboll eftersom det är en sådan folkfest, men följa ett lag varje säsong ligger inte för mig. Men när jag väl ska heja på ett lag blir det antingen det som är i underläge eller det som mina närmaste inte hejar på. Som när jag var ihop med en argentinare och Sverige mötte Argentina i VM -06 (tror jag), då förvånade jag mig själv med att vara en stark patriot och jublade när vi gjorde mål. 

Och nu är jag ihop med en som hejar på Elfsborg. A. och hans kompisar är riktiga fans och ser många matcher tillsammans. Min son är istället ett riktigt Hammarby-fan, och stockholmare som jag fortfarande är i hjärtat hejar jag också på Bajen när jag måste välja. Därför känns det extra roligt att se tabellen i dagens tidning.   

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Minnesbilder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

