Nyttigheter. Dag 50.

Efter en helg full av god mat och dryck samt sötsaker då vi firade vår femårsdag är det svårt att  hitta tillbaka till mer nyttig kost. Jag har tidigare skrivit om mina försök att gå ner i vikt, se inlägg om dieter. Det är inte svårt att veta vad jag bör äta i och för sig, utan det svåra är att bemästra sötsuget. Av erfarenhet vet jag att det brukar ta mig ungefär fyra dagar att få bort beroendet av socker. Sedan går det lättare att låta bli onödiga godsaker. 

Jag hittade ett recept på en ‘nyttig’ kaka idag, gjord på banan, ägg och kakao. Vad tror ni, är det ok att äta en sån? Dags att köpa bananer!  Läs recept här. 

  

Det här inlägget postades i Frisk/sjuk, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyttigheter. Dag 50.

  1. Christina Daun skriver:

    Eftersom jag inte gillar bananer i kakor eller mat så avstår jag! Jag tror att det är bättre att söta med honung eller liknande om man har problem med sockerintaget!

    Liked by 1 person

Kommentera

