Fem år idag. Dag 47.

Den 16 april 2011 träffades vi för första gången. Vi hade mejlat i tre veckor och lärt känna varandra lite grand, men denna lördagskväll var första gången vi sågs på riktigt. Kvällen med middag och pub-runda blev en natt, en morgon och snart många dagar och nätter tillsammans. Eftersom du bodde i Uppsala och jag i Stockholm blev det många tågresor där emellan. Så fort vi hade en chans åkte vi till varandra, oftast kom du till mig, och vår låt var den vårens stora hit med Veronica Maggio: Jag kommer. Det blev vår signaturmelodi, lyssna bara på hennes upprepade löfte, som även var ditt löfte till mig, där jag väntade på Reimersholme.

Jag kommer (klicka för att lyssna)

”Jag kommer, jag kommer, jag kommer – jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut
Du vet att,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Baby, jag tror jag är kär

I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller
Oooooooh
Jag tror att jag faller, jag faller”

maj 11 009

 

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Känsloliv, Minnesbilder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fem år idag. Dag 47.

  1. Carina skriver:

    Mona, vilken kärlekshistoria! När jag läser dina ord kommer ” århundradets kärlekssaga” upp för mitt inre.Så vackert. Jag är så glad för er skull. Att just ni träffades. KRAM till er båda

    Liked by 1 person

  2. miatankar skriver:

    Häftigt! Grattis! Många som träffas vi internet nu för tiden… Önskar er många år till framöver!

    Liked by 1 person

Kommentera

