Bara jag… Dag 40

Dag 40 börjar min idésprutande hjärna behöva lite hjälp. Hittills under utmaningen blogg100, (att skriva ett inlägg per dag i 100 dagar), har jag inte haft något större problem att komma på saker att skriva om, men nu börjar det gå trögt. Så idag knycker jag en lista från en annan blogg100-deltagare: Hondjuret. Tack för den!

Har du folköl i kylen?
Nej, inte just nu. Bara lättöl.

Har du något husdjur?
Nej, tyvärr. Hade en gång en hund, Ville.

Har du någon favoriträtt?
Nja, ingen speciell rätt. Men jag kan inte leva utan ost, så allt med ost är bra.

Har du puder på dig?
Nej, det var längesen jag orkade använda det.

Har du några framtidsplaner?
Ja och nej. Jag tar en dag i taget, men behöver samtidigt reda ut vad jag ska göra i höst. Är inte klar med det dock.

Har du någon sjukdom?
Ja, latent virus i ett öga.

Har du gymkort?
Ja, använder det då och då.

Har du några MVG:n?
Nej, jag fick några femmor i gymnasiet.

Har du något beroende?
Kaffe, rödvin kanske…

Har du fikat idag?
Ja, till frukost.

Har du nagellack?
I badrumsskåpet.

Har du någon vän som bor i ett annat land?
Ja, många. I Italien, Spanien, England, Mexico, Canada, USA, mm.

Vem avskyr du?
I officiella sammanhang: Donald Trump. Mer privat vill jag nog inte avslöja här.

Vem delar du mest minnen med?
Jag delar mina minnen med min sambo. Jag har mest gemensamma minnen med min son, skulle jag gissa.

Vem längtar du mest efter?
Sonen och vänner i Stockholm som jag träffar för sällan nuförtiden.

Vem stör du dig på?
Människor som inte kan lyssna, som inte är intresserade av sina medmänniskor.

Vem gosar du med?
Min sambo.

Vem lagar mat?
Jag eller min sambo. Oftast tillsammans. 

Vem diskar?
Min sambo. Jag ställer helst bara ner allt i diskmaskinen.

Vilken tidning läser du?
DN på helgerna och UNT, Uppsala Nya Tidning, hela veckorna.

Vilken buss åker du oftast?
Jag åker väldigt sällan buss nu, cyklar mest. Tåg och t-bana i Stockholm.

Vilken dag fyller du år?
20 juni – jag fyller 50 i år!

Vilken årstid föredrar du:
Sommar – alltid!

Vilken stad är du uppväxt i?    

Tyresö, Stockholm.

Vad gör du nu?

Äter frukost, läser bloggar, mail.

Vad gör dig till en bra människa?
Stor empati för andra människor, vill gärna hjälpa andra.  

Vad gör dig till en dålig människa?
Otålig och har lite bråttom. 

Vad vill du arbeta med?
Vet inte, och jag fyller snart 50!

Vad är roligast just nu?
Att det är vår!

Vad har du på dig nu?
Nattlinne, mjukisbyxor och tofflor.

Vad äger du för skor?
Många, mest bekväma!

Vad har du för storlek i skor?
38

Vad läser du för bok?
Just nu läser jag Ebba Witt-Brattströms Århundradets kärlekskrig.

Vad ska du göra nu?

Jag ska nog åka till gymmet med min sambo…

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

