Nytt av Laleh. Dag 38. 

Laleh har inte gett ut någon skiva på länge. Inte sedan det helt fantastiska albumet Colors med låtar som Goliat och En stund på jorden, den låttitel som fick ge namn till min blogg.  Hon har jobbat i Californien de senaste åren och producerat unga artister där. Men häromdagen släppte hon sin nya singel: Bara få va mig själv. 

Eftersom Laleh är min favoritartist sedan länge så har jag väntat och längtat. Äntligen kom något nytt av och med henne! Jag lyssnade på den nya låten och blev lite besviken, men jag ska naturligtvis ge den fler chanser. Jag tycker att hon har förlorat lite av sin originalitet, det som gjorde henne speciell. Den låter mer som många andra poplåtar, om än bra sådana. Texten känns som hennes, men jag tänkte: hon har väl alltid varit sig själv och gått sin egen väg? Behöver hon upprepa det? Det är kanske ett budskap till alla unga idag, de som fortfarande är osäkra på om de kan och vågar?! För Laleh kan fortfarande! Jag ser fram mot albumet som kommer i höst. 

Lyssna gärna:

http://hyperurl.co/LalehTheCollection

  

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till  Nytt av Laleh. Dag 38. 

  1. angaho skriver:

    Jag gillar också Laleh och blir inspirerad av hennes integritet.

    Liked by 1 person

Kommentera

