Arg med rätta. Dag 36.

Jag var så arg häromveckan. Läs gärna inlägget Arg. om hur jag inte får mina brev i tid och hur dåligt eftersändningen från Stockholm funkar. Här i Uppsala är det tydligen lika illa med postutdelningen. UNT, tidningen här i stan, har gjort en undersökning och skickat en massa brev och kollat hur lång tid det tog för dem att komma fram. Postnord har ett krav på sig att klara 97% av breven på tre dagar, men det tog två veckor att nå det målet.

När jag pratade med platschefen på Södermalm i Stockholm angående min post, jag har ringt upp honom två gånger på hans direktnummer efter att min telefon visade det numret när han ringde upp mig, så försökte han skylla på vikarier, på Bring, och allt möjligt annat. Men UNT’s undersökning bevisar att Postnord har stora problem. Det känns skönt att jag varit arg med rätta!

Det här inlägget postades i Känsloliv, Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Arg med rätta. Dag 36.

  1. miatankar skriver:

    Väldigt konstigt när man tänker efter. Förr så kom brev alltid fram dagen efter, trots betydligt långsammare kommunikationer. I hela landet…

    Liked by 1 person

  2. Vonkis skriver:

    Tänkte samma som miatankar skrev…

    Liked by 1 person

Kommentera

