Mest lästa någonsin. Dag 34. 

Idag vaknade jag och kände mig lite tom. Mitt inlägg igår, Klimakteriet, for i topp och långt över i antal visningar. Jag som är van vid min lilla trogna läsarskara fick helt plötsligt se den fem-dubblas. 

Att ämnet skulle kunna beröra en del förstod jag nog, men så till den grad hade jag aldrig trott. Tydligen var jag rätt ute när jag tyckte att det pratas alldeles för lite om klimakteriet. Jag grundade det på min känsla av att ingen omkring mig har pratat om det som hänt mig den senaste tiden. När jag är mitt i något, när jag funderar mycket på något, så söker jag, medvetet och undermedvetet, efter referenser för att förstå vad jag går genom. Är jag vanlig/ovanlig? Hur har andra upplevt detta? Men jag fann inga i den här frågan. Och tydligen var det många med mig som känt likadant. En läsare skrev om att en god väns nyårsspaning var att klimakteriet skulle bli årets stora break through i media. Det känns jätteroligt att ha varit del i det i så fall. 

Idag har jag mer metafunderingar. Varför bloggar jag? Bara för att jag själv mår bra av det? Men jag blir ju glad när jag lyckas beröra människor, så vilka ämnen berör både mig och andra? Hur gör jag mitt allmängiltigt? 

Vad ska jag kunna skriva idag som toppar mitt inlägg igår? 

 God morgon! 

Det här inlägget postades i Känsloliv, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mest lästa någonsin. Dag 34. 

  1. Carina skriver:

    Gårdagens text om klimakteriet var bra. Vad du ska skriva som toppar detta? Tja, det finns mycket som engagerar men att välja något….Svårt! Det politiska läget i Sverige? Det är så stort så det kanske inte ryms i bloggform. Jag vet att du skrivit om romer tidigare så det kanske inte heller är….Kvinnors sjuksituation – varför är kvinnor mer sjuka i stressrelaterade diagnoser än män? Hur göra något åt det? Går det att förändra? Får nog klura lite på detta. :-)) Återkommer. Tack för ordet.

    Liked by 1 person

  2. Anna Widerberg skriver:

    Vad lustigt, jag skrev också om klimakteriet igår! 🙂 http://annawiderberg.se/blogg/2016/04/02/i-forvandling/

    Liked by 1 person

  3. malin Aghed skriver:

    Fortsätt skriva bara! En måste inte alltid veta varför. Det klart det alltid är en blandning av mycket: ett ämne behöver belysas, en känsla måste ut, ett råd måste ges, ett råd måste fås, bekräftelsebehov (dvs ren och skär mänsklighet), hjälp behövs, hjälp kan erbjudas, delande… Skriv bara!
    Så fortsätter vi göra klimakteriet till 2016s break through
    Malin

    Liked by 2 people

  4. theresemabon skriver:

    Härligt att det tog fart! Skriv mer om klimakteriet önskar jag. Kanske intervjua några om deras upplevelser?

    Liked by 1 person

  5. lanclin skriver:

    Ibland blir man förvånad över att ett inlägg man publicerat blir så otroligt populärt 🙂 På min blogg Lanclin.com är det ofta inlägg som jag i princip rafsat ihop utan någon lång reaserch, redigering av bilder eller funderande på formuleringar. Kan kännas synd men ”marknaden styr” 🙂 Antagligen lyckades du fånga upp mångas känslor kring ämnet och berörde, det var bra gjort!
    /Linnea i Bayern

    Liked by 1 person

  6. Lena - gott för själen skriver:

    Kul! Grattis till statistikskjutsen!

    Kram Lena

    Liked by 1 person

Kommentera

