Mustang. Dag 28.

Ibland går jag på bio ensam. Jag älskar att sjunka ner i biofåtöljen, stänga av mobilljudet och leva mig in i filmen som visas. Igår när jag var ensam i Stockholm var det just så skönt att försvinna in i biomörkret efter några timmar bland folk och trafik. 

Jag såg Mustang, en fransk-turkisk film som jag visste sedan tidigare att jag ville se. Och den var precis lika bra som jag hade föreställt mig. Tänk er gamla traditioner, konserverade könsroller och ängsliga släktingar som möter livsbejakande, lekfulla och intelligenta systrar i ett land där allt existerar samtidigt. Mer kommer jag inte avslöja här, se filmen!  

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mustang. Dag 28.

  1. miatankar skriver:

    Även jag går på bio ensam ibland.

    Mustang är ingen film jag hört talas om, ska spana efter den här i Jönköping. Tack för tips!

    Liked by 1 person

Kommentera

