Arg. Dag 23

Ibland blir jag riktigt arg. När saker inte funkar som de ska tex., och speciellt när jag själv inte kan påverka det, då känner jag mig både maktlös och förbannad.

Jag väntar ibland på viktiga brev, som nu när jag är god man och ska jag ta emot olika besked från Migrationsverket till mina ensamkommande ungdomar. Ofta skickas de till den adress jag är skriven på, i Stockholm, trots att jag meddelat min nya adress i Uppsala. Jag har betalt för eftersändning så då kan man förvänta sig att jag får breven iallafall, om än ett par dagar senare. Men ibland har det tagit tre veckor för ett brev att nå mig och ofta tar det cirka två veckor.

Jag har reklamerat till Adressändring, de kontaktar postutdelarna, Postnord och Bring, och sedan tror alla att det ska lösa sig. Efter ett par veckor händer det igen.Och igen. Jag blev så trött och arg att jag ringde direkt till Postnord för jag ville prata med den ansvarige. Kom bara fram till kundservice, de skulle lämna ett meddelande. Kors i taket – platschefen från postkontoret ringde upp mig en vecka senare. Han försäkrade att det inte skulle hända igen, att post som ska eftersändas blir liggande i veckor. Jag frågade om brevbärarna verkligen hade förutsättningar att göra sitt jobb, eftersom jag pratat med en om problemen. ”Det har de absolut”, var hans svar. Men nu har det hänt igen! Har ringt kundtjänst igen.

Vad ska jag göra, frågar jag Adressändring. De svarar bara, ”du kan reklamera”… Inte hjälpte det de fyra gånger på fyra månader som jag gjorde det! Så hopplöst! Detta kan driva mig till vansinne, jag är beroende av andra människor och deras dåliga, ineffektiva verksamhet. 

 

Det här inlägget postades i Politik och samhälle och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Arg. Dag 23

  1. Ping: Arg med rätta. Dag 36. | En stund på jorden

Kommentera

