En favorit. Dag 11

Häromdagen fick jag ett tips om en förställning: ”en scenisk, musikalisk hyllning till den färgstarka mexikanska konstnärinnan Frida Kahlo”, på Karby Gård i Täby. Jag hade så gärna gått på föreställningen men tyvärr bor jag en bit från Täby, så det blev inte av. Frida Kahlo är min favoritkonstnär, inte bara för hennes fantastiska konst utan också för hennes styrka, personlighet och hela hennes livsöde som är så fascinerande.

Jag skrev om mitt besök i hennes hus och museum i min blogg för ett par år sedan: Besök hos Frida Kahlo . Läs gärna så förstår du kanske min förtjusning!

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Minnesbilder, Resor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

