Lucka 18 – julklappsböcker

Jag brukar tycka att jag är för gammal för julklappar. De ska vara till barnen. Vi konsumerar ändå för mycket i den rika delen av världen, vi behöver inte handla mer grejer till varann. Jag uppskattar mer något ät- eller drickbart, något som helst inte ökar på sopberget.
Men en julklapp som jag alltid har uppskattat är en god bok. Det finns inget skönare under de långa mörka mellandagarna än att läsa en riktigt bra bok. Då har man ofta ledigt och får läsa i lugn och ro, flera timmar i sträck utan att somna från boken.
Jag brukar få minst en bok av tomten. På bilden några favoriter som kommit de senaste jularna.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/bd3/65191167/files/2014/12/img_0363.jpg

Det här inlägget postades i Julblogg 2014 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

