Lucka 12 – familjesammankomster

Det är svårt detta med familjer som ska träffas för att fira högtider ihop. Jag har, som jag skrivit om i tidigare inlägg, aldrig brytt mig så mycket om julen. Men något jag tyckte var jätteroligt under några jular för cirka 20 år sedan var att åka på släktträff till min sons pappas släkt ute på landet i Hälsingland. Vi var i en mysig stuga full av ljus och vackra saker. Alla mostrar, morbröder och kusiner var där. Kusinerna började få barn samtidigt som oss, så Simon hade även jämnåriga sysslingar att leka med. Jag kände mig alltid välkommen, stämningen var varm och gemytlig, och vi fick massor av god mat att äta. Vissa jular, när det fanns tillräckligt med snö, så fick de som ville åka släde efter häst genom skogen. Jag tror att min son också minns dessa dagar med värme.  IMG_0341.JPG

 

 

Det här inlägget postades i HSP - om högkänslighet, Julblogg 2014, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

