Lucka 10 – chokladsalami

Igår bakade jag och särbon vår favorit till jul, chokladsalami. För två år sedan provade vi för första gången ett recept som vi hittade i en tidning. Vi blev överförtjusta, det var det godaste vi hade ätit på länge! Vi ökade på receptet med mer choklad och lite mer sprit och lät ”korven” ligga länge i kylen. De sista bitarna efter ett par veckor var godast! Så nu gjorde vi den för tredje året i rad och jag längtar tills vi ska äta den. I år har jag slutat med gluten, och mår mycket bättre, och då passar den extra bra. Den innehåller bara nötter, mörk choklad och torkad frukt. Passar både som julgodis och på ostbrickan.
När jag var småbarnsmamma, och var mer huslig än vad jag är nu, brukade jag baka både lussekatter, engelsk fruktkaka och ibland även småkakor till jul. Nu känner jag mig så nöjd att jag har gjort denna välsmakande salami!
a href=”https://monasawblog.files.wordpress.com/2014/12/img_0356.jpg”>IMG_0356.JPG

Det här inlägget postades i Julblogg 2014 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lucka 10 – chokladsalami

  1. agnetha skriver:

    recept tack!!!

    Liked by 1 person

Kommentera

