Lucka 4 – Julmarknad

I helgen var jag för ovanlighetens skull på en julmarknad. Jag brukar inte besöka sådana men detta var en julmarknad med konstnärliga förtecken. Den var i Skaparladan på Rådmansö, där jag gick en konstkurs i somras för första gången i mitt liv. Kursen var en upplevelse i sig och personerna som höll i den var ett inspirerande par. Två konstnärer som tröttnat på stan och flyttat ut på landet för att ägna sig åt sin passion. Jag kan tom. känna mig avundsjuk. Vad det måste vara tillfredsställande!
På deras julmarknad fanns flera konsthantverkare som ställde ut/sålde sina saker. Många vackra saker såg jag. Önskar ibland att jag kunde obegränsat inreda vår stuga på landet, på Rådmansö. Det skulle vara så roligt att ha så vackra saker omkring sig. Tex. målade gamla klockor, de var förr målade i guld, men vad härliga de blev målade i olika glada färger!

a href=”https://monasawblog.files.wordpress.com/2014/12/img_0324.jpg”>IMG_0324.JPG

IMG_0327.JPG

Det här inlägget postades i Julblogg 2014 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

