Decemberpendling. Lucka 3, #blogg24

Kvällarna har blivit väldigt korta, inte bara för att det är december här i landet nära polcirkeln. Utan även min privata jobbsituation har gjort att jag har mindre tid efter jobbet.

Lasse Åbergs teckningar av siluetter i Stockholmsbilden följer med mig ända till Uppsala. SL’s pendeltåg korsar numera länsgränsen och kör studenter och andra pendlare mellan huvudstaden och Uppsala. En liten avvikare till Arlanda på vägen plockar upp en del flygresenärer också.
Med buss hemifrån till pendeln och buss till jobbet från stationen i Uppsala tar resan sammanlagt knappt två timmar. Och detta gör jag nästan varje dag. Två gånger.
Jag som behöver tid att landa, tid att vila, tid att återhämta mig. Jag kommer hem långt efter min vanliga middagstid, det blir alltså ingen mat lagad, utan något snabbt som mättar. Helst vill jag bara landa i soffan framför någon hjärndöd serie i TV.
Idag är det tyvärr regeringskris och jag är så besviken på allianspartierna för att de inte kunnat sätta sig över blockgränsen och börjat samarbeta med regeringen. Nu låter de SD skapa ett dyrbart kaos.

monasawblog.files.wordpress.com/2014/12/img_0330.jpg”>IMG_0330.JPG

Det här inlägget postades i Jobb, Julblogg 2014 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

