Lucka 2, #blogg24

Mål och resultatstyrning

Har varit på skolledarutbildning och funderar på hur jag kan applicera detta på planeringen av julen. Vad har jag för mål med julfirandet? Vilka resultat vill jag få ut av verksamheten/firandet? Jättesvåra frågor för mig när jag ska planera var jag ska vara, vem/vilka jag ska fira med, hur det ska genomföras. (De didaktiska frågorna vad?, hur? och varför?). Jag är särbo, har en utflyttad son, en mor, syster med två barn och en bror som hälsar på i stan några dagar. Särbon bor i en annan stad, har två tonåringar som helst vill umgås med båda sina föräldrar och mor- och farmor. Om vi bortser från alla dessa önskemål och behov och bara ser till våra egna särskilda behov, så vill jag och särbon helst vara på landet i vår, för året, nya stuga. Vi vill dessutom gärna umgås med våra barn.
Målet med firandet är att alla får en mysig helg med nära och kära. Resultatet som jag vill få ut är att alla blir nöjda. Hur ska det gå till? Jag kan inte ens välja ljusstake till köket i stugan! ?

IMG_0189.JPG

Det här inlägget postades i Julblogg 2014, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lucka 2, #blogg24

  1. Föredömligt kort och ändå levandegjort det svåra många val vi med delade familjer har!

    Liked by 1 person

Kommentera

