Semestertider

Snart går jag på semester, sex hela veckor ska jag vara ledig. Så lång period i ett sträck har jag inte varit ledig sedan jag var lärare. Och vi har ett sommarställe i år, jag och A. Vi har ägnat helgerna under våren åt att göra i ordning så att vi ska trivas där i sommar. Nu hoppas vi på vackert väder, så att vi kan slappa i solen (jag) eller i skuggan (A.) och läsa böcker. Om det regnar kan vi i och för sig göra samma sak inomhus, men det är ju inte lika roligt. En hel semester utan planer (nästan) känns overkligt och helt underbart. Jag hoppas hinna läsa, skriva, njuta av landet utan att störas av en massa måsten och krav. Jag behöver bara först välja vilka av alla mina olästa böcker jag ska packa. De har samlats i växande högar sedan i vintras någon gång. Alla kan jag tyvärr inte ta med mig, eftersom jag måste orka bära väskorna på bussar genom stan och ut på landet. Vilken trevlig uppgift ändå! Ska jag ta någon gammal, någon ny, någon lättsam och kanske någon tyngre?

20140624-193515-70515261.jpg

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Semestertider

  1. Ewa skriver:

    Vi verkar inte ha samma boktitlar i våra semesterhögar – kanske kan vi låna av varandra när vi betat av dem…? 😉

    Liked by 1 person

  2. Carina Gustafsson skriver:

    Fin text Mona, som vanligt. Kristian Gidlund ska du ta med. Jag fick en bok av Anders idag , pocket” Sju jävligt långa dagar@. Provläste , galghumor om livet, tillvaron, döden och allt annat som kommer indykandes bara sådär. Skrattade högt de 3-4 första sidorna. Bådar gott. Gillar böcker med galghumor och självdistans. Håkan Hemlins skakande självbiografi. Har den inbunden. Utläst. Kan skicka den om du vill ha den. Diverse tjej-erotik utan trams, böcker – biografier om Göring, Speer, mm säg till om du är nyfiken på något så kan du få dem. Utlästa. Ha en skön ledighet. Kram 💗

    Liked by 1 person

  3. Carina Gustafsson skriver:

    Och självklart ska du läsa tidskriften Skriva, Khaled Hossein och PO Enquist. 😄😄😉

    Liked by 1 person

Kommentera

