Throw-back Thursday – studenttal. Blogg100/dag 93

Har firat en närståendes studentexamen, min systerson Pontus. Till skillnad från när jag ensam höll i firandet av min egen sons examen för fem år sedan, slapp jag nu tänka på praktisk planering som mat och inköp etc. Så istället kunde jag ägna mig åt att tänka, minnas och känna… Jag höll tal, med citat från min pappas, Pontus’ morfars, tal till mig när jag tog studenten 1985. Jag mindes även hans tal till mig när jag gifte mig, 25 år gammal. De tre visdomsorden var:
1. Le loi c’est moi. Sades av Louis XIV och betyder Lagen, det är jag!
2. Tro på Gud men bind dina kameler till natten.
3. Tala med varandra!
Det sista var min pappas slutord till mig när jag gifte mig. Han var klok min pappa!

20140605-212525-77125627.jpg

Det här inlägget postades i Känsloliv, Minnesbilder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

