Födelsedag. #blogg100/ dag 74

Firat sonens 24-årsdag, lite i förväg. Tänk att han är lika gammal som jag var när jag fick honom!
Det är både lätt och svårt att ha ett vuxet barn. Lätt för att han inte längre är mitt ansvar, men svårt när han inte mår bra eller inte vet vad han vill göra i livet. Jag kan inte göra så mycket då för att ställa saker tillrätta som jag gjorde när han var liten.
Jag kämpar med skuldkänslor ibland, särskilt när han mår dåligt, och jag tänker att jag borde varit en bättre mamma. Det finns så mycket som jag borde ha gjort annorlunda, varit mindre självisk och större i sinnet när S var liten. Men det går inte att ändra historien. Jag måste bara acceptera att han är sin egen person och hoppas att han hittar sin egen väg. Och hoppas att jag kunnat vara en ok mamma.

20140517-212959.jpg

Det här inlägget postades i Känsloliv, Stakbron och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

