Packning. #blogg100/ dag 73

I tre år har jag pendlat varannan helg till Uppsala där min särbo bor. Jag har haft en väska med lite ombyte, ibland datorryggsäcken om jag åker direkt från något möte på jobbet. Jag har alltid haft packångest, och brukar ringa min särbo på torsdagkvällen och fråga vad vi ska göra i helgen, för att veta vilka kläder jag kommer att behöva.
Nu har vi en stuga sedan några veckor tillbaka och jag tar bussen till landet på fredagarna efter jobbet. Det är lättare att packa, jag behöver inte ta med så mycket ombyte eftersom jag har lämnat lämpliga kläder för lantliv i stugan.
Istället är min packning nu mer speciell och varierande. I väskan ligger idag: ett smalt underlakan, till den smala extramadrassen som vi lägger bredvid sängen för att kunna breda ut oss när vi sover. En salladsskål med matchande salladsbestick, eftersom jag har flera stycken hemma i stan och de som fanns i stugan passade på loppis. En ”mini-dator” som jag brukade ha som resedator (pre-I-pad) och som jag tänker lämna i stugan. Samt lite kläder,
Allt går ner i min gamla bag som jag haft sedan jag var 15-16 år. Vilken kvalitet det var på grejer förr i tiden!

20140516-173308.jpg

Det här inlägget postades i Resor, Stakbron och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

