Slut på Plura. Blogg100/ dag 64

Idag tittade jag på sista avsnittet av Pluras kök på Sicilien. Lite sent eftersom jag inte hann i lördags, hade nog med mitt eget kök då. Det känns tråkigt att det är över, jag har verkligen börjat tycka om programmet och även Plura som programledare. Jag såg inte de tidigare omgångarna av Pluras kök mer än något enstaka avsnitt, men denna omgång fastnade jag för. Jag tror att det beror på att Pluras side-kick denna gång varit Titiyo, och hon är så charmig. Måns Herngren var inte alls lika trevlig. 

Sedan är ju miljön en viktig del i programmet. Det är så lätt att tycka om pergolan de lagar all mat i, bergen och utsikten över Medelhavet, och längta till Italien. Maten är ju också så aptitretande. Framförallt började jag tycka om Plura, han är en så osjälvisk programledare, lyfter inte alls fram sig själv utan låter gästerna dominera. Supertrevlig!  

http://www.tv3play.se/program/pluras-kok-sicilien

 

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

