En uppfylld önskning. Blogg100/ dag 61

Tänk att det kan löna sig att skriva ner sina önskningar. Det händer att de går i uppfyllelse.

Förra sommaren gick jag en skrivarkurs, SkrivarSafarin, på Fridhems folkhögskola. Sista dagen ombads vi skriva ner tio önskningar för resten av livet. Efter det valde vi sex önskningar som vi har för de närmsta fem åren, och sist av allt valde vi fem önskningar för det närmsta året. Vi ringade in den viktigaste önskningen i varje lista.

Önskningen som står överst på min lista för det närmsta året är ”sommarstuga vid hav/sjö”. Den har nu gått i uppfyllelse, jag menar alltså att jag lyckats uppfylla den önskningen! Jag har just kommit hem från den första långhelgen på vårt ställe på landet i Norrtälje, nära vatten. De två sista på listan är också uppfyllda. Jag började träna igen på Friskis & Svettis i januari, efter många års uppehåll, och jag skriver mycket mer, bland annat denna blogg.

Jag undrar om författandet av dessa listor har hjälpt till att uppfylla vissa önskningar? Jag gjorde kanske mig själv mer medveten om vad jag önskade och vad som var möjligt. Och genom att sätta ord på önskningarna kanske det blev lättare att komma ihåg dem, och agera för att uppfylla dem. Det känns väldigt roligt nu iallafall.

20140504-204717.jpg

 

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Böcker och film och annan kultur, Känsloliv, Stakbron och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En uppfylld önskning. Blogg100/ dag 61

  1. Ping: Bucket List (favorit i repris). Blogg100/ dag 97 | En stund på jorden

Kommentera

