”Rör vid mig medan jag lever”. blogg100/ dag 32

IMG_0184
Härligt att det äntligen är april och vår på riktigt, och snart blommor näckrosorna igen. Livet känns extra gott ibland, men det kan vara bra att komma ihåg de stunder då det inte är så lätt. Lite fysisk beröring kan hjälpa en själv att inte glömma/tränga bort sina känslor och det kan hjälpa andra som känner sig ensamma. Väl uttryckt i GP idag:
”Livet är sådant till sin konstitution att det vill bli rört vid. Det vill överbrygga avstånd och komma så nära att det känns. Och det som är sant i lycka och glada möten blir extra tydligt när man trampar omkring i sorg och saknad och känner sig alldeles ensam i denna värld: Där orden inte når fram eller räcker till kan en famn att landa i eller hand på ens axel säga det som just då är det enda som man behöver veta: Jag är hos dig, du vet väl att jag är hos dig. Och budskapet är kristallklart: Rör vid mig medan jag lever.
Det viktigaste vi har att ge varandra, det bär vi – bokstavligt talat – i våra händer.” Tomas Sjödin.

Det här inlägget postades i HSP - om högkänslighet, Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

