Inifrån SD. Blogg100/dag 31

”Låt mig påminna om Hitlers och Khomeinis partier. Vi kan alla vara överens om att de, trots att de valdes in av folket genom demokratiska metoder, inte var demokratiska. Samma sak gäller även för Sverigedemokraterna.” Daniel Assai, f.d. SD-medlem.

Jag kan inte låta bli att undra, medan jag läser debattartikeln på svt.se, hur han ens kunde gå med i SD, vad har han för värderingar egentligen? Men tydligt är ju att han åtminstone är demokrat. Så det är bra att någon inifrån säger precis det jag känner när det gäller detta parti – det är inte demokratiskt! Om vi, samhället och etablissemanget, ska fortsätta behandla SD som ett demokratiskt parti, måste vi, och särskilt politiska motståndare i alla läger, våga ta debatt med dem, och stärka sina argument i diskussionerna. Jag blir mer rädd för framtiden när övriga riksdagspartier inte gör mer motstånd mot SD än när det visar sig att det finns idioter som röstar på dem. Vad tycker ni?

http://debatt.svt.se/2014/04/01/sd-ar-en-sekt-och-ska-behandlas-som-en-sekt/

 

Notering | Det här inlägget postades i Politik och samhälle och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

