Dag 26 av 100 – and still going strong!

Ibland är det svårt, ibland går det jättelätt. Ofta önskar jag att jag hade mycket mer tid att ägna åt skrivande, läsande och andra kulturella intressen. Vissa dagar blir det bara en länk till någon bra låt på YouTube, andra kan det bli ett politiskt debattinlägg eller en personlig betraktelse. Roligast känns det när jag lagt lite tid på att formulera något som jag tycker är viktigt, och så nästa dag läser jag en artikel på samma ämne (fast bättre) någonstans i medievärlden. Wow, jag skulle ha blivit journalist som jag drömde om när jag var 18 år! Det är bra med pressen att skriva någonting varje dag i 100 dagar. Jag skulle inte pressa mig framför datorn ikväll annars, utan bara gå och lägga mig och somna efter en stunds läsande. Men jag har svårt att engagera mig i alla romaner på nattduksbordet som väntar på att bli lästa, jag har mina tankar på annat håll känns det som. Går genom det jag har skrivit och tänker ut vad jag kan skriva om i morgon…

God natt!     

Det här inlägget postades i Känsloliv, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

