Trollhättan – blogg100/ dag 18

Äntligen har jag varit i Trollhättan och fått se de platser som Peter Lemarc beskriver i sina sånger – mina älsklingssånger sedan 25 år. Hur roligt var det inte att åka in i stan och se skylten med ”Stallbacka”!?
Drivved är en av många favoritlåtar, och flera gånger när jag suttit på tåget som åkt längs Göta älv mot Göteborg har den låten dykt upp i huvudet. Lemarc skriver i den om sin pappa som är död, och texten påminner mig om min pappa som också är död sedan länge.

Video | Det här inlägget postades i Känsloliv, Resor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

