Göteborgare och egenheter… blogg100/ dag 16

Jag har ju hört förut att göteborgare är mycket trevligare än stockholmare. Kanske har de inte blivit så opersonliga som man lätt blir i storstäder där många är inflyttade och man inte känner varann. 

Det visade sig stämma! När jag var ensam ute och gick på stan, så hälsade man så välkomnande när jag steg in i en butik. Och när jag blev hungrig och valde att gå in i ett café som såg trevligt ut på Haga Nygata, så var tjejen som jobbade bakom disken så snäll och hjälpsam. Hon frågade om jag hade ätit där förut, och förklarade sedan vad och hur man kunde välja från den vegetariska buffén.

Däremot, taxi-chaufförerna i Göteborg! Eftersom jag är där för jobbets skull så tar vi taxi mellan förortsskolorna för att hinna med flera möten per dag. Och förarna hittar ju inte! Och inte kan de använda sin gps heller. Finns det inga krav på att bli taxi-chaffis? Jag har nu varit i skolorna flera gånger så nu kan jag berätta hur de ska köra, men de har ju ingen aning om var adresser och skolor är i Angered och Biskopsgården. I och för sig har de inte så många körningar till och från de områdena, men de borde lära sig att använda den gps som finns i bilen.  

Det här inlägget postades i Resor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

