Gemensamt projekt. blogg100 / dag 6

Bild

A. och jag har ett gemensamt projekt! Det är stort! Vi har köpt ett fritidshus som vi får tillträde till i vår. Något gemensamt efter vår tid som särbos. Ok, vi kommer fortsätta att vara särbos också, men vi kommer att ha ett ställe som vi kallar vårt. ”Vår vrå av världen”, som Peter Lemarc skrev.

Inför tillträdet har jag fått lov att läsa in mig på lagen om arrenden: Jordabalk (1970:994) 10 kap. 3§. Marken ägs av någon annan, men det gav oss möjligheten att ha råd med detta fina ställe, så det känns helt ok. 

Jag kommer säkert återkomma många gånger till detta under mina 100 dagars bloggande eftersom mitt huvud och hjärta redan nu är fyllda av tankar och längtan. 

 

Det här inlägget postades i Stakbron och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gemensamt projekt. blogg100 / dag 6

  1. A skriver:


    :-*

    Liked by 1 person

  2. Ping: Lugnet på landet.  Dag 2. | En stund på jorden

Kommentera

