#blogg100/ dag3. Gammal vän

20140306-222818.jpg
Idag kom ett meddelande från en gammal vän. Ville är snart 13 år och bor inte hos mig längre. Han var hos mig några år när jag behövde honom som mest. Jag behövde träna mig i att visa kärlek och värme, jag behövde få känna mig älskad, villkorslöst. Vi tog långa skogspromenader och han skrämde halvt ihjäl mig när han for iväg mellan träden och försvann efter någon tik. Vi låg i soffan och slappade framför tv:n och njöt båda lika mycket av hans mjuka päls. Den pälsen som gjorde honom så rund och go, men som efter ett bad krympte till en smidig vesslas.
Nu är Ville gammal, och har det jättebra hos sin nygamla matte. Han hälsar på mig då och då. Och trots att han inte är min längre så känns det jättesvårt att tänka mig att han kommer vara borta en dag.

Det här inlägget postades i Känsloliv och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till #blogg100/ dag3. Gammal vän

  1. millas100dagar skriver:

    Åh, lille plutt! Tänka sig, snart tretton år men ändå vaknar han varje morgon och hittar på nya hyss och äventyr.

    Liked by 1 person

Kommentera

